luni, 27 februarie 2012

Scrisoare către Dumnezeu despre Şcoala mea


Mult iubitul meu Dumnezeu,

       Îţi scriu aceste rânduri cu scopul de-aţi aduce mulţumire şi slavă pentru faptul că eşti Ocrotitorul, Luminătorul şi Călăuzitorul minţii mele.
       Tată Ceresc, ţie îţi ofer necontenită recunoştinţă pentru potolirea setei mele de cunoaştere, prin plasarea într-un cadru atât de ordonat şi benefic precum Şcoala. Doresc să-ţi mărturisesc că fără ajutorul acestei familii numite Şcoală dezvoltarea mea ar fi fost bolnăvicioasă, deoarece e cu neputinţă să nu se remarce de către un elev cărămizile ce le orânduieşte şcoala în drumul zămislirii propriii personalităţi. Modul particular în care sufletul profesorilor vibrează în jurul nostru ne fascinează, informaţiile ce le împărtăşesc elevilor, extrase din vastele lor cunoştinţe se aştern uşor pe pătura minţii. Fiecare profesor îşi consolidează din propria materie, dintr-o informaţie scolastică şi anostă, o adevărată poveste necesară vieţii, în care presară realităţi şi sfaturi. Îţi mulţumesc, Doamne, pentru aceşti dascăli de excepţie care ne ghidează pe drumul vieţii fără a omite buna pregătire ce trebuie să o deţinem în vederea examenelor ce vor urma. Să nu uităm rolul social ce-l îndeplineşte Şcoala în viaţa noastră. Bunul meu Dumnezeu, Tu ştii că aici, în acest mediu cald, mi-am format cele mai frumoase prietenii şi am trăit clipe minunate. Colegii mei sunt asemeni unor fraţi, iar ca în orice relaţii familiale, neînţelegerile se ivesc, dar cu ajutorul Tău Doamne le înăbuşim în suflet, deoarece oricât de mare ar fi orgoliul sau mândria iubirea dintre noi domină.
     În final, Mult Iubite Părinte, vreau să-ţi mulţumesc pentru că ai lăsat ca cuvântul Tău să se reverse asuprea mea şi prin intermediul orei de religie. Ora binecuvântată ce se desfăşoară odată pe săptămână e o comoară nepreţuită care ne aduce cu paşi mici, dar siguri, spre Calea Ta.

                                                                                                             Cu dragoste,
                                                                                                        fiica ta Cristina

Cristina Gligan
„Centrul catehetic Protopop Martir Aurel Munteanu” – biserica Huedin II


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu